+48 606 655 050

Atrakcje turystyczne Zakopane

Polecamy Radio Taxi Euro Zakopane

Bądź zawsze na bieżąco

Aby otrzymywać najświeższe informacje na temat naszych Apartamentów, promocjach i ofertach zapisz się na newsletter

Wycieczka do Doliny Pięciu Stawów - Zakopane, apartamenty, wolne pokoje

Wycieczka do Doliny Pięciu Stawów

Najprościej i najsprawniej do Doliny Pięciu Stawów dotrzeć szlakiem zielonym. Warto jednak pamiętać, że zimą trasa ta bywa narażona na zejście potężnych lawin, m.in. z Wołoszyna, także należy ten szlak wybierać tylko przy braku zagrożeń lawinowych. Droga przebiega dnem doliny pięknego potoku Roztoka, w zalesionym terenie, a na swym końcowym odcinku prowadzi obok największego wodospadu w Tatrach - siedemdziesięciometrowej Wielkiej Siklawy.

Początek szlaku znajduje się przy polanie Roztoka. Szlak zielony przez Dolinę Roztoki najpierw wznosi się mocniej w górę, prowadząc po dużych kamieniach. Następnie przekraczamy potok Roztoka, którego szum będzie nam towarzyszył przez większą część wędrówki. Dolina Roztoki nie jest szeroka, wcina się wąsko między dwa masywy — z prawej strony Wołoszyn z licznymi żlebami, z lewej natomiast Opalone. Okolica ta znana jest z tego, że występują tu niedźwiedzie. Wkrótce dochodzimy do małej polanki o nazwie Nowa Roztoka . Szlak przekracza ponownie potok i wznosi się w górę. Z lewej strony góruje nad Doliną Roztoki urwista Świstowa Czuba (1763 m n.p.m.). Mijamy Dziadulę — blok granitu podobny do siedzącej żebraczki i po chwili wychodzimy ponad górną granicę lasu. Po 1h 20 min. (godzina w przeciwną stronę) docieramy do rozwidlenia szlaków. Nieco krótszy wariant dojścia do schroniska do odchodzący w lewo szlak czarny, natomiast prosto wiedzie dalej znacznie ciekawszy szlak zielony — przechodzi koło fantastycznego, największego tatrzańskiego wodospadu Siklawa. Umożliwia ominięcie schroniska bokiem lub też dojście do niego od drugiej strony w 10 minut szlakiem niebieskim. Prowadzi dość stromym podejściem, w dużej mierze wśród kosodrzewin, mijając po drodze Bacową Skałę. Ładne widoki na prawo — Orla Perć, Dolinka Buczynowa i Żleb pod Krzyżnem, a także kilka innych. Mijamy z lewej strony Siklawę — wodospad ten ma ok. 70 metrów wysokości. Należy zachować uwagę na wyślizganych skałach, którymi wiedzie szlak na tym krótkim odcinku koło Siklawy.